Tuesday 14 July 2015

Ketuat/Corn Removal

Sape pernah kena?



Saya ada guna corncaps, beli di farmasi. Banyak kali beli tapi tak berkurang-kurangan langsung. Berhabis duit beli benda ini sebab kuantiti dalam paket sikit, harganya :D 

Lagi satu kekurangan corncaps ini, bagi saya yang menggunakannya ialah: saya hendak solat zohor, asar, maghrib, isyak. Kalau nak kena retain it more than 4 hours, susah. Tambah lagi kena kat tempat kena tempak ambil air wuduk tu.  Nak kena tanggal benda ini, lepas tu gam pun lama-lama boleh hilang. 


Jadi, saya pergi ke klinik UiTM, klinik bawah kolej. Alternatif yang lain pula sekian corncaps ini tidak memberi kesan apa-apa, tapi memberi kesan kepada duit saya sebagai pelajar. 





Dapat yang ini, percuma :D 

Ini dalam bentuk cecair, rasanya ada sahaja jual kat farmasi, recommended! Sebab Alhamdulilah saya pakai hilang ketuat saya, tapi kena sabar adalah dalam 2-3bulan baru hilang, lagipun tak konsisten pakai. 

Preferably use this method, sebab kalau masa tu rajin nak pakai 12tghr, solat zhohor nak masuk pukul 1.30 tengahari. Jadi nanti boleh basuh dan lepas solat pakai balik. Lepas hilang ketuat ini pun, x habis lagi ubat ini.

Penjimatan la kat sini :)

How to use DuoFilm as said by my doctor:

1. Make sure the area is clean and dry

(Step 2 is IMPORTANT) 

2. Remove the protecting film of strip. 
Bahagian atas tu cungkil dengan pin ke ( pin tu kena bersih), 
cungkil selaput atas tu ha! sebab kita nak buangkan akar dia. 
Akar ini lah selagi tak hilang, selagi itu lah, ketuat ini pun tak akan hilang.
Akar ini sentiasa menjalar, macam pokok ada akar. 

3. Drop the liquid at the corn area



No comments:

Post a Comment